Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Inhoudsopgave 1 Inleiding 1.1 Achtergronden 1.2 Doel- en vraagstelling 1.3 Keuze van leervaardigheden 1.4 Opbouw van dit boek Deel I Complexe leervaardigheden 2 Studerend lezen 2.1 Inleiding 2.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 2.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 2.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? 3 Leren door schrijven 3.1 Inleiding 3.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 3.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 3.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? 4 Kritisch denken 4.1 Inleiding 4.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 4.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 4.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? 5 Leren door samenwerken 5.1 Inleiding 5.2 Wat houdt deze vaardigheid in? 5.3 Hoe kunnen leerlingen deze vaardigheid leren? 5.4 Hoe effectief is onderwijs in deze vaardigheid? Deel II Enkelvoudige leervaardigheden 6 Voorbereidende leervaardigheden 6.1 Kiezen 6.2 Doel bepalen 6.3 Jezelf motiveren 6.4 Tijd managen en plannen 7 Uitvoerende leervaardigheden 7.1 Jezelf vragen stellen 7.2 Structureren of schematiseren 7.3 Jezelf controleren of bewaken 7.4 Hulp vragen en geven 8 Afsluitende leervaardigheden 8.1 Jezelf beoordelen Deel III Meeromvattende programma's 9 Programma's voor leervaardigheden 9.1 Inleiding 9.2 Verschillende soorten programma's 9.3 Hoe effectief zijn meeromvattende programma's? 9.4 Wat zijn kenmerken van goede programma's? 9.5 Drie voorbeeldprogramma's
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Secondary education --- studievaardigheden --- zelfstudie --- voortgezet onderwijs --- studiemethoden --- Study methods --- leertechnieken --- leren leren --- zelfstandig leren --- 450.8 --- Leervaardigheden --- Zelfstandig leren --- 043391.jpg --- Studiemethode: secundair onderwijs --- Methodiek van het studeren
Choose an application
978-90-301-2443-6
schoolagenda --- Primary education --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- 373.3 --- lager onderwijs --- 472 --- basisonderwijs --- leren leren --- schoolagenda's --- studiemethoden --- 450.8 --- Leren leren --- Schoolagenda's(agenda's) --- 1e graad lager onderwijs --- 474.5 --- Handboek/cursus --- Lager onderwijs --- Planning --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- studievaardigheden --- Schoolagenda's: lagere school --- Lager en basisonderwijs --- Methodiek van het studeren --- Onderwijs- en leermiddelen --- (zie ook: Studiemethoden) --- #BSCH: vak: schoolagenda --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Study methods --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; hoger onderwijs --- 450.8 --- 838.5 --- Nederlands --- allochtonen --- anderstaligen --- hoger onderwijs --- lezen --- methodiek --- studeren --- Methodiek van het studeren --- Nederlands voor Anderstaligen --- Hoger onderwijs --- Leesstrategieën --- Studiemethoden --- Allochtonen --- Studiebegeleiding --- Leesstrategie --- Studiemethode --- Allochtoon --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Dit praktijkboek bevat oefeningen, methoden en werkvormen die het intervisieproces op maat ondersteunen. Bij elke oefening staat beschreven wat er van een groep en een begeleider wordt verwacht. Om direct aan de slag te kunnen is een bepaalde basiskennis nodig. Om deze reden biedt het werkboek een beknopte uitleg van de principes van intervisie. Het werkboek is geschikt voor allen die aan intervisie willen doen: docenten, studenten, coaches en trainers.
Social psychology --- Social welfare methods --- intervisie --- sociale pedagogiek --- Bedrijfspsychologie --- Conflicthantering --- Onderneming --- Intervisie --- Probleemoplossend denken --- Consulting --- Vaardigheden --- Sociology of work --- Labour market --- Apprentissage Leerproces --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- 321.3 --- 321.4 --- begeleiding --- coaching --- groepen --- methodiek --- organisatiepsychologie --- Methodiek --- Opleiding en beroep --- 371.39 --- Ervaringsleren --- Organisatie --- Zelfsturende teams --- 005.96 --- Werksituatie : problemen oplossen --- 371.39 Overige leermethoden --- Overige leermethoden --- 371.35 --- 367.1 --- Leren leren --- Zelfsturing --- Bedrijfspsychologie en -sociologie --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
Een ontwerponderzoek bij eerstejaarsstudenten
Didactics --- Teaching --- Pupil counseling. Pupil guidance --- higher education --- School management --- Higher education --- Psychology --- Study methods --- leren leren --- 378.4 --- 378.147.2 --- #PBIB:2002.4 --- Academic collection --- #KVHA:Leesvaardigheid --- 450.8 --- Cognitie --- Emoties --- Hoger onderwijs --- Leeromgevingen --- Leervaardigheden --- Levenslang leren --- Onderwijs --- Pedagogie --- 378.147 --- Leren --- Motivatie --- hoger onderwijs --- leermethoden --- leerproces --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- wetenschappelijk onderzoek --- Universiteiten --- Monitoraat. Leren studeren hoger onderwijs. Studiebegeleiding. Studievaardigheidstraining --- Methodiek van het studeren --- College student orientation. --- Study skills. --- Studiebegeleiding --- Studievaardigheden --- hoger onderwijs. --- 378.147.2 Monitoraat. Leren studeren hoger onderwijs. Studiebegeleiding. Studievaardigheidstraining --- 378.4 Universiteiten --- Hoger onderwijs. --- College student orientation --- Study skills --- How to study --- Learning, Art of --- Method of study --- Study, Method of --- Life skills --- College orientation --- College students --- Orientation, College student --- Student orientation, College --- College student development programs --- Orientation
Choose an application
Architectuur --- Stedenbouw --- Wetenschappelijk onderzoek --- architectuur --- studiemethoden --- research [function] --- Architecture --- Study methods --- onderzoeksmethoden --- architecture [discipline] --- 373.67 --- 001 --- 001.8 --- 72.012/013 --- 72.011 --- 711.1 --- Architectural design --- -Design --- -City planning --- -711.1 Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze --- Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze --- 72.011 Architectuurontwerp. Compositie --- Architectuurontwerp. Compositie --- Cities and towns --- City planning --- Civic planning --- Land use, Urban --- Model cities --- Redevelopment, Urban --- Slum clearance --- Town planning --- Urban design --- Urban development --- Urban planning --- Land use --- Planning --- Art, Municipal --- Civic improvement --- Regional planning --- Urban policy --- Urban renewal --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Design --- Structural design --- Architectuuronderwijs --- Architectuuronderzoek --- Onderwijs (architectuur) --- Onderzoek (architectuur) --- Onderzoek (stedenbouw) --- Onderzoeksmethodologie --- Ontwerp (architectuur) --- Architectuurontwerp --- Architectonisch ontwerp --- Methodology --- Government policy --- Management --- 711.1 Planologische grondslagen en principes: plannen; uitvoering; ontwikkelingswijze
Choose an application
Assesment in onderwijs geeft een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op het vlak van assessment. Ook worden de consequenties voor het huidige onderwijs in kaart gebracht. Er wordt aandacht geschonken aan de kwaliteit van nieuwe assessmentvormen en de criteria die hiervoor wenselijk zijn. De auteurs geven een overzicht van diverse assessmentvormen, geven richtlijnen voor het gebruik en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Ten slotte is er aandacht voor concrete uitwerking op opleidingsniveau. Uit verschillende instellingen wordt het proces en de concrete invulling van de curriculuminnovatie gericht op het toepassen van een aangepaste assessment beschreven en met voorbeelden geillustreerd. Inhoud: 1. Nieuwe ontwikkelingen: de assessmentcultuur; 2. Assessment: betekenis en assessmentvormen; 3. Kwaliteit van assessment: de bruikbaarheid van klassieke toetsen binnen student gericht en competentiegericht onderwijs. 4. De actuele kwaliteit van assessment; ontwikkeling in de edumetrie; 5. De OverAll Toets: assessment van competenties; 6. Innovatie en nieuwe toetsvormen in de praktijk; 7. Assessment centers als onderdeel van een competentiegerichte leeromgeving; 8. Studentbetrokkenheid in toetsing door peer-assessment; 9. Portfolio's: een instrument voor toetsing en begeleiding, 10. Toets- en assessmentbeleid op opleidingsniveau en praktische richtlijnen.
Evaluatietechnieken --- Assessment centers --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiegericht leren. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Nederland. --- Handboeken en inleidingen. --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- onderwijs --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Assessment-center-methode --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- #PBIB:2003.3 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Toetsen --- 371.25 --- assessment --- portfolio's --- toetsen --- 454.4 --- competenties --- evaluatie --- krachtige leeromgevingen --- probleemgestuurd leren --- studentgecentreerd onderwijs --- vaardigheden --- 371.26 --- 378.1 --- 450.46 --- 489.4 --- 489.54 --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- examen --- examens --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- leerprocessen --- onderwijsvernieuwing --- pedagogie --- secundair onderwijs --- toetsvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Portfolio's --- Studentgericht onderwijs --- Toetsen --- 489.54 )* Examens --- competenties (gez) --- peer assessment --- studentenbegeleiding (gez) --- Assessment --- Competenties --- Evaluatie ; onderwijs --- Evaluaties --- Kwaliteit --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijsmethoden --- Portfolio --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties; onderwijs --- Evaluatie --- Onderwijsevaluatie --- Onderwijsstrategieën --- 042647.jpg --- Assessment: hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- leermethoden --- leerplanontwikkeling --- leerproces --- studentenbegeleiding --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didactische evaluatie --- organisatie van het hoger onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 371 --- Onderwijsonderzoek --- Teaching --- Onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiemethoden --- Examineren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Examen --- Competentie --- Studiemethode --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Choose an application
Recente ontwikkelingen in het denken rond leren geven aan dat meer belang moet worden gehecht aan het vermogen van de lerende om het eigen leren te sturen. Dat impliceert een herdenken van de rolverdeling tussendocent en lerende binnen een krachtige leeromgeving die voldoende kansen biedt om te reflecteren, actief kennis en vaardigheden te verwerven, zelfstandigheid op te bouwen en coöperatief te leren.
Studievaardigheden. --- hogescholen --- leren leren --- zelfstudie --- Higher education --- higher education --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- retoriek --- Zelfstudie --- Studievaardigheden --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #A0301A --- 737 Leerprogramma's --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 371.31 --- 378 --- begeleid zelfstandig leren --- hoger onderwijs --- studentgecentreerd onderwijs --- zelfstandig leren --- 489.4 --- KH Mechelen --- OLP --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- open leercentra --- zelfgestuurd onderwijs --- 378(05) --- 378.1 --- 450.8 --- 454.2 --- 489.5 --- Begeleiden --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leren leren --- Open leerpakketten --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-student --- Studentgecentreerde werkvormen --- Zelfstandig leren --- didactisch proces --- leermiddelen --- leeromgeving --- leren --- onderwijs --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- open leerpakketten --- studentenbegeleiding --- 371.39 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leerzelfstandigheid --- Onderwijsinnovatie --- Race --- Studentgecentreerd onderwijs --- Studentgericht onderwijs --- Zelfstandig werken --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- 454.21 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- leerzelfstandigheid --- zelfstandig werken (ler) --- D22424.jpg --- Hoger onderwijs: didactiek --- Leerpakketten --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Zelfstandig leren: hoger onderwijs --- zelfsturend leren --- 371.3 --- Didactische werkvormen --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsstrategieën --- Didactiek --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- 371.21 --- 489.52 --- leermethoden (gez) --- zelfstudie (gez) --- Leren --- Studiemethoden --- Opvoeding en onderwijs --- Projectonderwijs --- Leermethoden --- Leerplanontwikkeling --- Onderwijs --- Didactisch proces --- België --- Onderwijsconcepten --- Leeromgevingen --- Relatie leraar - leerling --- Studentenbegeleiding --- Coöperatief leren --- Leermiddelen --- Studeren --- Leerprocessen --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- Opvoeding --- Leermethode --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstrategie --- Leermiddel --- Leerproces
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|